måndag 4 maj 2015

Träning o graviditet

När jag väntade Vera så cyklade jag ca 7 mil i veckan fram till v 32 då min sommarledighet tog vid. Dumt nog slutade jag träna där o då vilket gjorde mig trött och stel. Jag hade redan från graviditetens start svårt att gå men cykla funkade egentligen toppen. Eftersom jag slutade att röra på mig blev tiden efter förlossningen, v 43, tung i dubbel bemärkelse. Noll kondition och massor av överskottskilon som liksom aldrig vill släppa taget.

När jag nu är med barn igen tänker jag försöka fortsätta röra på mig tills kroppen säger nej. Promenader, simning, cykling, rodd och crosstrainer. Träna det som funkar för stunden. Idag var jag t ex på gymmet i en timme och samlade på mig ca 1 mil i motion. Jag känner absolut av ryggen vilket inte är ovanligt men i övrigt mår jag väldigt bra av att träna och bebisen i magen sparkar nu för fullt!

Det jag har lärt mig hittills av att vara gravid för andra gången är att absolut ingen graviditet är den andra lik. Det är fascinerande hur olika det upplevs rent psykiskt och hur olika det är placerat rent fysisk i livmodern. Det går verkligen inte att jämföra en graviditet med någon annan eller ens från gång till gång. 

Nu ska jag läsa saga. Lott på Bråkmakargatan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar